Positieve coronatest

9 december 2020, 

 

Positieve coronatest 

 

Mijn spullen in gepakt en geïsoleerd op een kamer.  
7 dagen dacht ik toen, dat zal wel meevallen. 
Ik dacht wat boeken te lezen, wat series te kijken... 
Kortom alles wat ik de laatste maanden niet had kunnen doen omwille van de hoge werkdruk en de plotse corona uitbraak op de afdeling in het woonzorgcentrum waar ik werkte. 
 
Dit draaide gans anders uit dan verwacht. Langer in quarantaine... 
Plots stopte het "leven" ingrijpend. Na 3 maand kon ik  min of meer pas echt zeggen er is beterschap en verandering. Nog eens 3 maand later het is uiteindelijk zomer en ik ga wat meer kunnen genieten... 
Helaas de ontstekingen circuleren rond in het lichaam tot op de dag vandaag. 
 
Wat ik mij nog heel goed herinner was de voorlaatste dag, dat ik werkte als zorgkundige in het Woonzorgcentrum. 
Op zondagavond nog een bewoner met spoed laten opnemen en op maandag middag kwam de bewoner al terug met slecht nieuws en is die zelfde dag ook nog overleden. 
 
Ik heb toen al wat mogelijk was gedaan voor de bewoner. 
Het laatste stukje om hem extra comfort te geven en afscheid te kunnen nemen van zijn familie. 
 
Ik was best boos op het hele gebeuren, de omstandigheden en ter gelijke tijd zo dankbaar dat ik nog zoveel heb kunnen doen voor de bewoner en zijn familie. 
 
Maar 1 ding was echt duidelijk toen, dit wil ik in de toekomst echt meer en meer gaan doen. 
Het begeleiden van mensen in het afscheid nemen van het leven.
Dit had ik die dag nog heel duidelijk uitgesproken!!! 
 
De laatste levensreis waardig kunnen afsluiten met de persoon die moet komen te gaan en de familie hierin kunnen begeleiden. 
 
Dit te kunnen en mogen doen geeft een onbeschrijfelijk gevoel. 
Dit blijft je voor altijd bij. 
Het is zo belangrijk in het rouw proces voor de familie, dat je waardig afscheid kan nemen. 
 
Ik heb al heel wat opleidingen en cursussen gevolgd.  
Was ook al lang actief bezig in mijn bijberoep in het "engelenrijk" 
 
Nu is het dan ook echt tijd om hier nog meer mensen, familie te gaan helpen en bij te staan. 
 

Ongeveer een maand geleden is hier dan het idee gekomen om een nieuwe website te maken: 


 

Rouw in Balans 





 

Begin november ontstond rouwinbalans.be 


Mijn partner Andy heeft deze mooie website gemaakt, ik zo dankbaar voor alles wat Andy het afgelopen jaar heeft gedaan! 

(eind 2020 en bijna gans 2021 combinatie van thuis uit werken, de zorg voor de kinderen en eten klaarmaken...) 


Een ziekte of een andere ingrijpende gebeurtenissen hoeven zeker niet altijd negatief te zijn!

Blijf steeds in je eigen kracht, heb vertrouwen en geloof in jezelf.


Liefs,

Els

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 rouwverwerking tips