In 2006 kwam ik voor het eerst in contact met Aartsengel Azraël.

De engel van de “dood” tijdens een meditatie.

Aartsengel Azraël biedt hulp bij het “stervensproces”. 

Troost mensen voor het overlijden en staat hun bij in hun proces. Hij biedt troost bij verdriet dat je overkomt.

Het was even schrikken, wat moet ik hier nu meedoen?

Dit is ondertussen heel erg duidelijk geworden en nog meer na de switch als zorgkundige.

Heel wat bijgeleerd en veel mensen bijgestaan in hun overlijdensproces. Dankbaar met de bijdrage die ik kon zijn voor hen om minder angsten te hebben rond het overlijden.

Ik heb ook heel wat dromen gehad dat ik naar “gene zijde” mocht gaan. Daar waar we verblijven als we sterven, er is zoveel rust aanwezig. Moeilijk te verwoorden hoe dit voelde en kon zien.

Tijdens sessies die ik zelf kreeg, ging ik al wel vaker uit mijn lichaam op bezoek naar “gene zijde”.

Encaustic tekeningen met planten van gene zijde, engelen…

Eind 2020 was ik zwaar getroffen door de corona. Op gegeven moment kwam ik in contact met een stem die me vroeg: hé Els wat wil jij? Jij kan kiezen: blijf je hier of is het genoeg geweest? Waardoor ik gelijk wakker schoot. Natuurlijk wil ik leven, ik heb hier nog heel wat werk te doen op aarde in een andere vorm dan voorheen. Daardoor is ook Rouw in Balans ontstaan, ik mag hier mijn missie gaan volgen en uitbrengen. Er is zoveel nood aan! Ik mag anderen begeleiden in hun processen in het leven. Stervensbegeleiding is bijzonder om de laatste cirkel van leven en dood te begeleiden. Ook al is het heel erg voor de nabestaanden maar het begrijpen dat het leven rond is voor de overledene kan heel erg zwaar zijn. Zelf je weg terug vinden in het hectische vorm van het alle daagse leven is bitterhard. Mensen vergeten snel, hebben hun verwachtingen. Volg vooral je eigen ritme hierin!

 

Jij kan aartsengel Azraël aanroepen, vragen om steun te bieden aan een dierbare die te horen kreeg dat hij gaat te komen sterven. Vragen om zelf steun te krijgen tijdens dit hele proces, om je verlies te helpen verwerken.

Aartsengel Azraël is er voor iedereen die betrokken is bij een overlijdenssituatie. Hij kan verdriet verminderen en draaglijk maken.

Hij brengt kalmte en rust in de donkere uren waarin je ligt te woelen, overmand door verdriet:

Troost me alsjeblief

En help me met mijn verdriet.

Help me op te houden met huilen.

Zorg dat ik kan slapen en rustig word.

Ik weet dat mijn dierbare verder leeft als ”geest”

En over ons lijden waak in deze moeilijke periode.

 

Het uiten van je gedachten, emoties en gevoelens is belangrijk. Dag bij dag krijgt het een andere vorm, kan jij je leven een andere invulling geven. Het gemis blijft er voor altijd. De ene dag al wat meer dan de andere wat niet betekend dat je de persoon vergeet. Maar zelf ben je terug meer en meer aan het leven. Jij bent het waard om voor jezelf je ook terug een leven te gunnen. Jezelf in rouw en verlies terug meer leven toe te voegen.


Tijdens slapeloze nachten vol benauwend verdriet,
waarin je ligt te woelen en te draaien,
kom ik je verdrietige rusteloze geest kalmeren
en je helpen in slaap te komen.

Een uitgeruste geest en een uitgerust lichaam zijn sterker
en kunnen het rouwproces beter aan.

Aarzel dus niet en vraag mij om hulp.
Ik bid voor je en bied hulp of tussenkomst in tijden van nood.
Ik zal andere Engelen bij jou en je dierbaren roepen
en we zullen alles doen wat in Gods’ vermogen ligt
om je met levende liefde te steunen.

Ik help bij alles wat op nabestaanden afkomt
en dat kan veel zijn.

Ik help bij het bewaren van de rust en alles wat nodig is rond de uitvaart, zodat alles waardig en rustig kan verlopen.
Een overgang naar het hiernamaals behoort vredig te verlopen.

Aartsengel Azraël


Wil jij graag begeleiding, een luisterend oor?

Stuur dan een mail naar els@rouwinbalans.be of neem contact op 0495/288303

Heel veel moed, liefde, licht en kracht wens ik je op de weg met jouw verlies.

Els


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 rouwverwerking tips